Асоціація міст України підтримує законопроєкти щодо збільшення та справедливого зарахування частки ПДФО до місцевих бюджетів
На розгляді у Комітеті Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики знаходяться законопроекти, що передбачають забезпечення сплати ПДФО за місцем розміщення виробничих потужностей, а не за місцем реєстрації головного офісу. Ці законопроєкти удосконалюють механізм сплати ПДФО і є найбільш прийнятними для органів місцевого самоврядування.
Законопроєкт №5364, який розроблявся за участі АМУ, окрім унормування поняття «відокремлений підрозділ», також пропонує встановити контроль з боку контролюючих органів за дотриманням платниками вимог податкового законодавства в частині порядку сплати ПДФО до відповідних місцевих бюджетів за їх місцезнаходженням, та запровадити відповідальність для платників за порушення порядку сплати податку до відповідних місцевих бюджетів.
Правління АМУ підтримало законопроєкти, що перебувають на розгляді Верховної Ради України і стосуються збільшення частки зарахування ПДФО до місцевих бюджетів та зарахування ПДФО за місцем розташування виробничих потужностей суб’єктів підприємницької діяльності.
Законопроєктами, що розроблялися за участі АМУ, пропонується, починаючи з 2022 року, збільшити відсоток зарахування податку на доходи фізичних осіб до доходів загального фонду бюджетів територіальних громад із 60% до 65%.
Збільшення відсотку зарахування ПДФО до бюджетів територіальних громад обумовлене гострою потребою компенсувати втрати громад від скасування окремих джерел формування бюджетів та від скорочення обсягу міжбюджетних трансфертів, а також необхідністю фінансово забезпечити видатки, що виникли у зв’язку із передачею від держави місцевому самоврядуванню додаткових повноважень. Законопроєкти спрямовані на досягнення однієї мети – посилення фінансової спроможності територіальних громад та зміцнення матеріально-фінансової бази місцевого самоврядування.
Для громад збільшення відсотку зарахування ПДФО із 60% до 65% – це отримання додаткового обсягу фінансового ресурсу в загальній сумі 11,1 млрд грн. За розрахунками Аналітичного центру АМУ, обсяг додаткових 5% ПДФО для громад складе 10,5 млрд грн. Кожна громада отримає додатковий фінансовий ресурс.
Для місцевого самоврядування збільшення відсотку зарахування ПДФО на 5% це:
Зміцнення спроможності громад
Збільшення частки зарахування до бюджетів місцевого самоврядування ПДФО дозволить частково компенсувати видатки перекладені державою на органи місцевого самоврядування, а саме: на утримання закладів профтехосвіти; фінансування державних соціальних гарантій; виплату заробітної плати непедагогічним працівникам закладів середньої освіти, утримання таких закладів, забезпечення навчального процесу; фінансування комунальних послуг та енергоносіїв закладів охорони здоров’я.
Покращення рівня послуг
Завдяки збільшенню частки зарахування ПДФО до місцевих бюджетів громади матимуть можливість покращувати систему охорону здоров’я, соціальні послуги, інфраструктуру, благоустрій тощо.
Соціальна справедливість
Важливо, щоб кошти платників податку залишалися на місцях і спрямовувалися на покращення якості послуг, а не йшли на доплати топ-чиновникам.
Ці законопроєкти удосконалюють механізм сплати ПДФО і є найбільш прийнятними для органів місцевого самоврядування.